TEL: +31 (0) 411 74 50 20

HELPDESK

Om ervoor te zorgen dat u snel weer kunt laden is onze helpdesk 24/7 bereikbaar om storingen van uw laadpunt(en) zo snel mogelijk op te lossen.


TEL: +31 (0) 411 74 50 20

test 1

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

Eerste volledige elektrische Opel op komst

Nu is het officieel: Opel zal zijn eerste volledig elektrische model in 2017 presenteren. General Motors CEO Mary Barra kondigde het nieuws persoonlijk aan op de auto Symposium in Bochum. De Ampera-e zal worden gebaseerd op de Chevy Bolt. Chevrolet is het moederbedrijf van GM. Deze zal hoogstwaarschijnlijk op de Salon d’Auto in Parijs in oktober voor het eerst aan het publiek worden getoond. In publiek geheim heeft Opel ingezet op de EV-industrie. Dankzij een indrukwekkende 60 kWh accu, heeft het een acceradius van 200 mijl (of 320 km) op 1 lading.  Hierdoor zal door dit model de lat hoger worden gelegd voor andere EV’s in zijn klasse.

De prijs is ook zeer concurrerend. De Chevy zal voor $ 37.750 (€ 33.500) op de markt komen. Hiermee zullen de concurrende i3 BMW’s, de Mercedes B-Klasse Electric Drive of VW e-Golf niet in staat zijn om bij te blijven. Zeker niet in termen van bereik voor hetzelfde geld. De Ampera-e sport heeft een moderne uitstraling, maar is niet zo futuristisch als dat van de i3. Maar in tegenstelling tot de Beierse EV, heeft de elektrische Opel vijf volle zetels.

De aankondiging verplettert ook de hoop van degenen die graag de nieuwe Chevy Volt wilden zien in de vorm van een Ampera II plug-in hybride. Ondertussen willen GM en Opel duidelijk maken dat er geen nieuwkomers op de markt komt dat de Tesla zal beconcurreren. Immers, de meer betaalbare Tesla Model 3 is ook pas gepland voor 2017.  GM lijkt te begrijpen dat er maar één manier is om in de voorhoede van de auto-industrie te verblijven: innovatie.

Als men de huidige geruchten gelooft, zal Volkswagen geen economische EV lanceren vóór 2018 of 2019. De volgende generatie BMW i3 generatie is pas in 2017 beloofd, maar met hoeveel bereik valt nog te bezien.

Een andere interessante vraag is: met wat voor soort oplaadconcept Opel zal komen ? GM speculeert met een batterij op de markt te komen dat binnen 60 minuten kan worden geladen (80%). Dat suggereert dat Opel standaard zal kiezen voor de CCS snelopladen, te leveren tot 50 kW. Omdat Opel deel uitmaakt van een keten-initiatief, dat gericht is op CCS ‘opladen met capaciteiten tot 150 en later zelfs tot 350 kW, lijkt het alsof het Duitse autobedrijf al besloten heeft welke weg hij wil nemen.

About the Author:

Leave A Comment