TEL: +31 (0) 411 74 50 20

HELPDESK

Om ervoor te zorgen dat u snel weer kunt laden is onze helpdesk 24/7 bereikbaar om storingen van uw laadpunt(en) zo snel mogelijk op te lossen.


TEL: +31 (0) 411 74 50 20

test 1

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

Elektrische fiets met innovatieve accu

Het Bedrijf Faradion heeft een elektrische fiets gebouwd om te bewijzen dat natrium-ion-accu’s een duurzaam en kosten-efficiënt ‘de’alternatief is voor lithium-ion.

Het proof-of-concept van het ingenieursbureau heeft fietstassen met 480 watt-uur aan accu’s, samen 3 kilo zwaar, op de bagagedrager. Faradion meldt dat de batterijen op basis van natrium 30 procent goedkoper gemaakt kunnen worden dan lithium-ion-accu’s, die hedendaags in elektrische auto’s en fietsen gebruikt worden.

Natrium is gemakkelijker te winnen dan lithium. Het is zit in bijvoorbeeld zout. De natriumbatterijen zijn bovendien veiliger in het gebruik dan lithium-ion. De chemicaliën in de accu zijn minder schadelijk voor het milieu en vormen geen bedreiging bij een brand.

De fiets van Faradion moet laten zien dat het concept haalbaar en toepasbaar is. De 30 procent lagere prijs lijkt aantrekkelijk. Maar de komst van gigafabrieken van onder meer Tesla drukt de prijs van lithiumbatterijen de komende jaren naar beneden. Tesla-CEO verwacht dat hij de kosten kan verlagen tot $ 100 per kilowattuur.

Voor de natrium- en lithium-ion-accu’s worden vloeibare elektrolyten gebruikt. Volkswagen gooit het over een andere boeg en zet in op solid-statebatterijen. De Duitse autofabrikant nam eind vorig jaar een belang in het technologieconcern QuantumScape. Volkswagen verwacht de actieradius van zijn auto’s tot 700 kilometer te verhogen.

About the Author:

Leave A Comment