Support

So you’re 24/7 in charge…

Het maximale doen om het jou gemakkelijk te maken, dat is waar we bij Ecotap voor staan. Zo zorgt de intuïtieve bediening van onze opladers ervoor dat alles zich vlot en eenvoudig wijst. En daardoor ben jij altijd “in charge”. Toch kunnen er altijd nog vragen zijn. De kans is groot dat je hieronder al het antwoord erop vindt. Staat jouw vraag er niet tussen, dan is onze helpdesk je graag van dienst zodat je altijd snel kunt laden. De helpdesk is voor jouw gemak 24/7 bereikbaar.

HELPDESK TELEFOONNUMMER:
+31 (0) 411 74 50 20

Faq

Meest gestelde vragen en antwoorden

Om uw laadpunt te kunnen gebruiken dient u dit eerst te activeren in 2 verplichte stappen:

1. Maak een account aan als bedrijf of als particulier.
2. Bel de Helpdesk tijdens kantooruren om uw laadpunt te activeren: 0411-74 50 20 (ma t/m do 8.30-17.00 uur, vrij 8.30-16.00 uur). In het weekend is het niet mogelijk uw laadpunt te activeren.
 
  1. Koppel uw laadstekker in het laadpunt
  2. Koppel uw laadstekker in de auto
  3. Ga met uw pasje één keer over het scanpunt van het desbetreffende laadpunt.
  4. Wacht totdat u een piep hoort (binnen 3 seconden). Indien het lampje blauw wordt, begint het laadproces.
  5. U kunt het laadproces beëindigen door uw pasje weer over het scanpunt te laten gaan, te wachten op de piep en vervolgens de stekker te ontkoppelen.

Statusaanduiding

  • Knipperend Groen: Standby
  • Blauw: Laden
  • Knipperend Rood: Pas onbekend of kabel niet correct verbonden
  • Rood: Laadpunt niet Beschikbaar/Storing
  • Groen: Accu vol

Bekijk video

U kunt hier een account aanmaken als bedrijf of als particulier.

Indien u al een Ecotap account heeft kunt via het contactformulier in uw account een aanvraag doen.
Het contactformulier vind u daar door rechtsboven in de groene balk op het envelop-icoontje te klikken.  
Geef hierin het aantal pasjes / sleutels aan die u wilt aanvragen.
De eerste 2 pasjes zijn gratis, daarna kosten ze € 2,- per stuk excl. BTW.
De prijs van een laadsleutel is € 5,95 excl. BTW.
Voor verzending naar het buitenland vragen we verzendkosten.

1. Check of de schakelaar in de meterkast is ingeschakeld

2. Check of de aardlek-schakelaar in het laadsysteem is ingeschakeld (bekijk instructiefilmpje)

Na activatie van het laadpunt middels onze helpdesk zorgen wij ervoor dat elke maand een factuur wordt gestuurd naar de bankrekening die bij de laadpas hoort. Wanneer u een pas van een leasemaatschappij gebruikt, gaat de rekening naar uw leasemaatschappij. Tegelijkertijd wordt een creditnota van hetzelfde bedrag naar het restitutie account gestuurd. Wanneer u de eigenaar van een laadpunt bent, is dit uw privé bankrekening. Op deze manier wordt u elke maand gecompenseerd voor elektriciteitskosten van het laden thuis.

Als het laadpunt uw eigendom is, dan kunt u deze meenemen naar uw nieuwe woning. Neem contact op met onze helpdesk als u niet zeker weet of het laadpunt uw eigendom is. Wij raden u aan om de hulp in te roepen van een elektricien die vertrouwd is met het product. Zodra het laadpunt bij uw nieuwe woning is geïnstalleerd kan het adres door de onze helpdesk worden gewijzigd.

Het laadpunt nummer is te vinden op het domingplaatje van het laadstation. Het domingplaatje omvat ook het LED lampje.

Verder staat er een module nummer aan de binnenkant van de stekkerdeksel of in de houder van de stekker in het geval uw laadsysteem met een vaste kabel is uitgevoerd.

Er zijn verschillende manieren om een elektrische auto op te laden. Deze zijn in te delen op basis van laadsnelheid:

  1. Laden via het standaard stopcontact – Een elektrische auto kan geladen worden via een regulier stopcontact. Echter is dit ook veruit de meest langzame en vooral de minst veilige manier. Een gemiddelde elektrische auto zal op deze manier binnen 6 tot 12 uur volledig opgeladen zijn.
  2. Laadpalen (Wisselstroom / AC)  – Een (Ecotap) laadpaal biedt de mogelijkheid om een auto snel en bovenal veilig op te laden. Het is echter lastig om een goed antwoord te geven op de vraag hoelang het duurt om een elektrische auto te laden.
    D
    e laadtijd is namelijk afhankelijk van het type en model van de auto, de aansluiting in uw meterkast en de laadkabel die u gebruikt. Weet in ieder geval dat alle Ecotap AC laadsystemen zijn voorbereid op 3×32 A (22kw)..
  3. Snellaadpalen (Gelijkstroom / DC)  – Het woord zegt het zelf al, het laden over gelijkstroom / DC is de snelste manier om een auto vol te krijgen. Helaas zijn er enkele elektrische auto’s die nog geen DC ingang hebben in de auto en enkel met optie 2 over wisselstroom / AC kunnen laden. De daadwerkelijke snelheid en laadtijd hangt af van veel factoren:
    – de maximale laadsnelheid van de auto
    – de SOC (state of Charge) van de batterij
    – de maximale snelheid van het laadstation. (bekijk de verschillende snelheden van ecotap snelladers hier).

Feedback:

Heeft u feedback voor ons. Graag! Wij zijn constant bezig om onze organisatie te verbeteren.
Mail dan naar info@ecotap.nl of bel ons op +31(0)411 210210. 

Klachtenprocedure Ecotap

Een klacht over Ecotap? Bij Ecotap is de klant koning en hebben wij kwaliteit hoog in ons vaandel staan. Heeft u een klacht over ons product of over onze dienstverlening laat het ons weten. We willen graag weten waarom ons product of waarin onze dienstverlening niet aan je verwachtingen heeft voldaan. Ecotap neemt iedere klacht uiterst serieus en wil deze naar tevredenheid behandelen. Hoe dien je een klacht in bij Ecotap? Klachten geven ons de kans om onze dienstverlening te verbeteren. Heb je een klacht? Dan horen we dat graag. Je kunt ons bellen op +31(0)411 210210. Mailen kan ook. Mail dan naar info@ecotap.nl. Een van onze medewerkers neemt dan contact met je op. Wat doet Ecotap met je klacht? Ecotap wil je klacht graag naar tevredenheid behandelen. We nemen daarom contact met je op om de klacht te bespreken en te overleggen wat de juiste behandeling is. Kunnen we je niet bereiken? Dan krijg je van ons een schriftelijke reactie.

Garantie Plus contract

Verleng uw garantie tot 5 jaar met het Garantie Plus contract:

  • Ecotap Homebox: € 199,00
  • Ecotap AC Laadstations: € 340,00

Voorwaarde is dat u dit contract afsluit binnen het eerste jaar van aankoop. Het Garantie Plus contract heeft een looptijd van 4 jaar.
Wilt u zorgeloos kunnen laden dan adviseren wij dit te doen zodat u geen bijkomende kosten heeft.
Deze kosten kunt u meenemen in de fiscale regeling Mia/Vamil.

Het Garantie Plus contract omvat het volgende:

  1. Het verhelpen van alle storingen en klachten van uw oplaadpunt.
  2. Gratis vervangen van onderdelen.
  3. Alle arbeids- en voorrijdkosten.
  4. Klachten en storingen zullen zo spoedig mogelijk worden verholpen.
  5. Gratis gebruik van onze helpdesk.

Wat als uw contract afgelopen is?:

  • Dan nemen wij contact met u op om u een servicecontract aan te bieden.

Service voorwaarden

Voordat wij uw melding in behandeling kunnen nemen, zijn er een aantal punten waarvan u op de hoogte moet zijn.
Zodra u deze punten heeft doorgelezen zullen wij de melding in behandeling nemen.

Bij de standaard fabrieksgarantie van 1 jaar:

  • Stelt Ecotap haar helpdesk beschikbaar
  • Komt Ecotap op locatie om het probleem gratis op te lossen

Wat als de garantie na 1 jaar voorbij is?:

  • Stelt Ecotap haar helpdesk beschikbaar
  • Als wij bij u op locatie moeten komen rekenen wij een uurtarief van € 44,00 per man/per uur
  • Berekening uurtarief vertrek Boxtel en aankomst Boxtel
  • Vervangen onderdelen zullen wij in rekening brengen

Installatie handleiding Laadpunt Duo

Installatie handleiding DC wandlader

Handleiding reset Laadpunt Duo

Handleiding reset Wandlader Duo

Ecotap app

Heeft u een elektrische auto en bent u op zoek naar een laadstation om uw auto op te laden? Met de Ecotap app kunt u eenvoudig zoeken naar (beschikbare) laadstations, laadsessies starten en stoppen en oude afgeronde transacties bekijken.

Functionaliteiten:

  • Eenvoudig zoeken naar laadstations: u kunt zoeken op locatie, bijv. postcode, plaats- of straatnaam, zoek naar laadstations op een specifieke plaats. Zoekt u laadpalen bij u in de buurt? Dan zoek je eenvoudig op je huidige locatie en zie je alle laadpalen in de buurt. Het is ook mogelijk om op de kaart naar laadpalen te zoeken.
  • Houd rekening met oude (afgeronde) transacties. Via de applicatie kunt u eenvoudig informatie over transacties raadplegen. Informatie zoals locatie, dure laadsessie, opgeladen energie, transactiekosten ect.
  • Start transacties met een laadstation. Waarom met een paspoort rondlopen als je altijd je telefoon bij je hebt? Met de applicatie kunt u gemakkelijk transacties starten en beëindigen. U kunt op elk moment de status van uw laadsessie controleren. Is uw auto volledig opgeladen? U ontvangt dan (indien gewenst) een melding.

Laadpunten in Nederland