Ecotap

Support

Helpdesk

Om ervoor te zorgen dat u snel weer kunt laden is onze helpdesk 24/7 bereikbaar
om storingen van uw laadpunt(en) zo snel mogelijk op te lossen.

TEL: +31 (0) 411 74 50 20

Faq

Meest gestelde vragen en antwoorden

Om uw laadpunt te kunnen gebruiken dient u dit eerst te activeren in 2 verplichte stappen:

1. Maak een account aan als bedrijf of als particulier.
2. Bel de Helpdesk om uw laadpunt te activeren: 0411-74 50 20
 
  1. Koppel uw laadstekker in het laadpunt
  2. Koppel uw laadstekker in de auto
  3. Ga met uw pasje één keer over het scanpunt van het desbetreffende laadpunt.
  4. Wacht totdat u een piep hoort (binnen 3 seconden). Indien het lampje blauw wordt, begint het laadproces.
  5. U kunt het laadproces beëindigen door uw pasje weer over het scanpunt te laten gaan, te wachten op de piep en vervolgens de stekker te ontkoppelen.

Statusaanduiding

  • Knipperend Groen: Standby
  • Blauw: Laden
  • Knipperend Rood: Pas onbekend of kabel niet correct verbonden
  • Rood: Laadpunt niet Beschikbaar/Storing
  • Groen: Accu vol

U kunt hier een account aanmaken als bedrijf of als particulier.

Indien u al een Ecotap account heeft kunt u een mailtje sturen naar helpdesk@ecotap.nl.
Geef hierin uw klantnaam, klantnummer en het aantal pasjes/sleutels dat u wilt aanvragen.
De eerste 2 pasjes zijn gratis, daarna kosten ze €2,- per stuk excl. BTW.
De prijs van een laadsleutel is €5,95 excl. BTW.
Voor verzending naar het buitenland vragen we verzendkosten.

Garantie Plus contract

Verleng uw garantie tot 5 jaar met het Garantie Plus contract:

  • Ecotap Homebox: € 199,00
  • Ecotap AC Laadstations: € 340,00

Voorwaarde is dat u dit contract afsluit binnen het eerste jaar van aankoop. Het Garantie Plus contract heeft een looptijd van 4 jaar.
Wilt u zorgeloos kunnen laden dan adviseren wij dit te doen zodat u geen bijkomende kosten heeft.
Deze kosten kunt u meenemen in de fiscale regeling Mia/Vamil.

Het Garantie Plus contract omvat het volgende:

  1. Het verhelpen van alle storingen en klachten van uw oplaadpunt.
  2. Gratis vervangen van onderdelen.
  3. Alle arbeids- en voorrijdkosten.
  4. Klachten en storingen zullen zo spoedig mogelijk worden verholpen.
  5. Gratis gebruik van onze helpdesk.

Wat als uw contract afgelopen is?:

  • Dan nemen wij contact met u op om u een servicecontract aan te bieden.

Service voorwaarden

Voordat wij uw melding in behandeling kunnen nemen, zijn er een aantal punten waarvan u op de hoogte moet zijn.
Zodra u deze punten heeft doorgelezen zullen wij de melding in behandeling nemen.

Bij de standaard fabrieksgarantie van 1 jaar:

  • Stelt Ecotap haar helpdesk beschikbaar
  • Komt Ecotap op locatie om het probleem gratis op te lossen

Wat als de garantie na 1 jaar voorbij is?:

  • Stelt Ecotap haar helpdesk beschikbaar
  • Als wij bij u op locatie moeten komen rekenen wij een uurtarief van € 44,00 per man/per uur
  • Berekening uurtarief vertrek Boxtel en aankomst Boxtel
  • Vervangen onderdelen zullen wij in rekening brengen

Installatie handleiding Laadpunt Duo

Installatie handleiding DC wandlader

Laadpunten in Nederland